Συχνές Ερωτήσεις

Ο ανέκαθεν μεγάλος αριθμός ωρών διδασκαλίας δεν υπήρξε ποτέ μία τυπική υπόθεση είσπραξης χρημάτων, αλλά ήταν και είναι μία αναγκαιότητα για την απαιτούμενη βαθειά και πλήρη κατάρτιση των εκπαιδευομένων προκειμένου να μην παρουσιαστεί κανένα απολύτως πρόβλημα στην αντιμετώπιση των απαιτήσεων του όποιου θέματος εξετάσεων. Εδώ θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση εις το ότι οι εν λόγω απαιτήσεις είναι λίαν υψηλής στάθμης και η κάλυψή τους απαιτεί μία βιωματική διδασκαλία εις την οποία άλλωστε, οφείλεται και η ταχύτατη και θεαματική εξέλιξη των μαθητών του Εκπαιδευτηρίου Ζαχαράκη. Επομένως, ούτε ο αριθμός των ωρών διδασκαλίας μειώθηκε από εμάς, ούτε το ογκώδες έντυπο υλικό που χορηγείται στους μαθητές, χωρίς οικονομική επιβάρυνσή τους, καταργήθηκε ή μειώθηκε.

Διότι κάτι τέτοιο θα γινόταν μόνο εάν εμπίπταμε στην περίπτωση του … franchise ή, γενικότερα, στην περίπτωση της εμπορευματοποίησης του λειτουργήματός μας. Άλλωστε έχουμε διαπιστώσει, εδώ και πάρα πολλά χρόνια τώρα, ότι για εκείνους που λαχταρούν πραγματικά και αγόγγυστα να ακολουθήσουν την κατεύθυνση που έχει ανάγκη της εκπαίδευσης στα ειδικά μαθήματα των δύο Σχεδίων, ούτε εμποδίζονται, ούτε υπολογίζουν αποστάσεις. Φαντασθείτε ότι, επί ετησίας βάσεως, είχαμε και έχουμε μαθητές που έρχονται από τα Μέγαρα, τον Ασπρόπυργο, την Κόρινθο, το Λουτράκι και από ακόμα πιο μακριά.

Ασφαλώς, και τούτο διότι αυτό το κάνουμε υπεύθυνα, με αγάπη και βάσει μιας εμπειρίας 65 και πλέον ετών. Επίσης, στον δεύτερο όροφο του νεοκλασικού κτιρίου του Εκπαιδευτηρίου στεγάζεται και το Αρχιτεκτονικό Γραφείο των διδασκόντων Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Μανώλη και Κωνσταντίνου Ζαχαράκη και το Γραφείο της Αρχιτέκτονος Εσωτερικών Χώρων Μαρίας Ζαχαράκη. Άρα οι εκπαιδευόμενοι βρίσκονται σε επαφή, και αυτό είναι σημαντικό, και με το μελλοντικό τους επαγγελματικό περιβάλλον. Ακόμη και στην περίπτωση του βοηθητικού προσωπικού, αυτό επιλέγεται, αποκλειστικά και μόνο, από τους παλαιούς και καταξιωμένους μαθητές του Εκπαιδευτηρίου και νυν Αρχιτέκτονες.

Η οδός Νοταρά δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα κατά καιρούς διαλαμβανόμενα και ποτέ, και σε καμία περίπτωση, δεν υπέστη την παραμικρή όχληση. Το κτίριο δεν έχει καμία σχέση με την πλατεία Εξαρχείων, βρίσκεται ακριβώς πίσω από το Εθνικό Μουσείο και το Υπουργείο Πολιτισμού. Στενότερη είναι η σχέση του με το Πεδίον του Άρεως και πολλοί μαθητές μπαίνουν στην οδό Νοταρά από Λ. Αλεξάνδρας.

Καταρχήν αυτό αναφέρεται στις συναντήσεις του κ. Ζαχαράκη με τους γονείς και τα παιδιά αλλά και, γενικά, με κάθε ενδιαφερόμενο, μικρό ή μεγάλο, πριν ή και μετά την εγγραφή τους, κατά τις οποίες συναντήσεις γίνεται μία ενδελεχής ενημέρωση 1ον περί τίνος ακριβώς πρόκειται, και σε βάθος, όταν μιλάμε για Αρχιτεκτονική, 2ον γιατί πρέπει να είναι υπερήφανοι αυτοί που διάλεξαν να ενώσουν τη ζωή τους με αυτό το λειτούργημα και 3ον για να ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους με βαθειά πίστη ότι θα τα καταφέρουν οπωσδήποτε. Κατά την συνάντηση αυτή αναφέρεται ρητώς και κατηγορηματικώς ότι ο στόχος πρέπει να είναι το Ελληνικό Πανεπιστήμιο ή Πολυτεχνείο και ότι το «Εξωτερικό» πρέπει να αποτελεί, κατά συνείδηση, λύση «εκτάκτου» ανάγκης.
Η απάντησή μου, τώρα, στο ερώτημά σας περί ξένων Αρχιτεκτονικών Σχολών στηρίζεται Πρώτον στην κατάρτιση των διδασκόντων. Δεύτερον στην Αγάπη με την οποία ασκούν, οι διδάσκοντες, το λειτούργημά τους και τρίτον στις εξετάσεις που χρειάζονται για την εισαγωγή των μαθητών, και γενικά των ενδιαφερομένων, στις Σχολές Αρχιτεκτόνων και συνεπώς στην προετοιμασία και την γνωσιολογική ποιότητα των σπουδαστών – φοιτητών τους.