Συχνές Ερωτήσεις
Με έκπληξη ακούσαμε κάποια μητέρα, που ενδιαφερόταν να εγγράψει το παιδί της στο Εκπαιδευτήριό μας, να παραπονείται διότι θεώρησε πολλές τις ώρες των μαθημάτων μας! Προφανέστατα η μητέρα αυτή, αλλά και οι τυχόν «σύμβουλοί» της, αγνοούσαν πλήρως την απαιτούμενη σοβαρότητα και τις ανάγκες της Εκπαίδευσης στα δύο Ειδικά Μαθήματα του Ελευθέρου και του Γραμμικού Σχεδίου με την τόσο μεγάλη «βαρύτητα». Εκπαίδευση, της οποίας στόχος είναι, να συμμετάσχει το παιδί στις εξετάσεις με «βάρκα την Σιγουριά» για την επιτυχία του και όχι με «βάρκα την τύχη ή την ελπίδα» όπως λέγαμε τα παλαιότερα χρόνια. Απόδειξη για το πόσο αναγκαίος είναι ο αριθμός των ωρών για μία σωστή και όχι «ερασιτεχνική» Εκπαίδευση είναι, το ό,τι από όταν «ξέσπασε» η οικονομική κρίση πριν από δέκα και πλέον χρόνια, η Διεύθυνση του Εκπαιδευτηρίου ελάττωσε, κατακορύφως, τα δίδακτρα χωρίς, όμως, να ελαττώσει και τις ώρες (όπως έγινε αλλού …). Αυτές οι ώρες, και γενικότερα οι ώρες που διαθέτει το Εκπαιδευτήριο, είναι εκείνες που απαιτούνται για μία σωστή και υπεύθυνη προετοιμασία των παιδιών στα ειδικά αυτά μαθήματα.
Διότι κάτι τέτοιο θα γινόταν μόνο εάν εμπίπταμε στην περίπτωση του … franchise ή, γενικότερα, στην περίπτωση της «εμπορευματοποίησης» του λειτουργήματός μας. Εξάλλου μία Διδασκαλία που είναι απαύγασμα εμπειρίας, Γνώσεων, Τρόπου Διδασκαλίας και Προσέγγισης των Μαθητών, εβδομήντα και πλέον ετών, δεν είναι ποτέ δυνατόν να «μεταφυτευτεί» σε … «Παραρτήματα». Μία ανάλογη προσπάθεια θα σήμαινε κατακόρυφη πτώση της ποιότητος. Έτσι διδάσκομε οι ίδιοι. Άλλωστε έχουμε διαπιστώσει, εδώ και πάρα πολλά χρόνια τώρα, ότι για εκείνους που λαχταρούν πραγματικά και αγόγγυστα να ακολουθήσουν την κατεύθυνση που έχει ανάγκη της εκπαίδευσης στα ειδικά μαθήματα των δύο Σχεδίων, ούτε εμποδίζονται, ούτε υπολογίζουν αποστάσεις. Φαντασθείτε ότι, επί ετησίας βάσεως, είχαμε και έχουμε μαθητές που έρχονται από τα Μέγαρα, τον Ασπρόπυργο, την Κόρινθο, το Λουτράκι, τους Μολάους της Λακωνίας και από ακόμα πιο μακριά.
Μάλιστα, διδάσκομε οι ίδιοι. Ο «μανδύας» της «Επιχείρησης», παρά το ότι, παγκοσμίως, συμβαίνει το αντίθετο, δεν «ταιριάζει» στην Παιδεία!
Το κτήριο του Εκπαιδευτηρίου βρίσκεται πίσω από το Εθνικό Μουσείο και το Υπουργείο Πολιτισμού, επί της οδού Νοταρά και επί του τμήματος μεταξύ Λ. Αλεξάνδρας και Τοσίτσα και ουδέποτε υπήρξαν «επεισόδια» στο τμήμα αυτό. Στην περίπτωση επεισοδίων, τα οποία κατά τα τελευταία χρόνια είναι πολύ σπάνια, περιορίζονται στο Πολυτεχνείο ή στην πλατεία Εξαρχείων. Όσοι έρχονται από εκείνη την πλευρά, εισέρχονται, με απόλυτη ασφάλεια, από την Λ. Αλεξάνδρας.
Το θέμα είναι πολύ «πλατύ» για να αποτελέσει αντικείμενο μιας Ιστοσελίδας. Μπορεί όμως το ερώτημα αυτό να απαντηθεί διά ζώσης.
Διότι τα τμήματα μαθητών του Εκπαιδευτηρίου είναι συγκεκριμένα, Β Λυκείου, Γ Λυκείου, Αποφοίτων, Κατατακτηρίων, Αρχαιολόγων και ανεξάρτητων μαθητών.
Οι ημερομηνίες έναρξης και οι ώρες αυτών είναι συγκεκριμένες και, το σπουδαιότερο όλων, είναι ότι υπάρχει εκτενέστατη θεωρία τόσο στο Ελεύθερο όσο και στο Γραμμικό Σχέδιο.
Ειδικά στο Γραμμικό Σχέδιο, η θεωρία καταγράφεται καθ υπαγόρευση συνοδευόμενη από προβολές επί των οποίων γίνονται εκτενείς συζητήσεις, πράγμα στο οποίο οφείλεται και η ταχεία και η θεαματική εξέλιξη των εκπαιδευομένων είτε έχουν είτε δεν έχουν πιάσει ποτέ μολύβι στα χέρια τους.
Για αυτούς τους λόγους, δεν είναι δυνατή η εγγραφή ενός μαθητή εφόσον έχει περάσει διάστημα τεσσάρων και πλέον εβδομάδων από την ημερομηνία έναρξης του τμήματος, οπότε καθίσταται αδύνατη η αναπλήρωση των απολεσθέντων μαθημάτων. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, σχεδόν πάντα, υπάρχει ένα επόμενο τμήμα στο οποίο ο μαθητής θα ακούσει τα πάντα από το «Α» αλλά ποτέ λιγότερα του κανονικού
Ο πρώτος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να κουράζεται το παιδί από την Α Λυκείου, επιβαρυνόμενο με μία Εκπαίδευση για την οποία δύο ολόκληρες Χειμερινές Εκπαιδευτικές Περίοδοι μαζί με την ενδιάμεση Θερινή Περίοδο, είναι υπέρ επαρκείς καθώς και άνετες, όσον αφορά τις σχετικές εργασίες που πρέπει να φέρει εις πέρας ο Μαθητής. Κυκλοφορεί η φήμη ότι η κάλυψη των αναγκών των δύο Ειδικών Μαθημάτων, του Γραμμικού (στην ουσία του Αρχιτεκτονικού Γραμμικού) και Ελευθέρου Σχεδίου, απαιτεί πολύ χρόνο.
Κάτι τέτοιο ισχύει όταν δεν υπάρχει ουσιαστικό Μάθημα.
Στην περίπτωσή μας όμως υπάρχει μία εκτενέστατη Θεωρεία, η οποία καταγράφεται, καθ υπαγόρευση, σε μπλοκ σκίτσων μεγέθους Α3, επάνω στο οποίο γίνονται και οι, πάσης φύσεως, συνεννοήσεις με σκίτσα των μαθητών καθώς και ιδιόχειρα των διδασκόντων. Η όλη διδασκαλία συμπληρώνεται με προβολές και ιδιόχειρα παραδείγματα των διδασκόντων. Με άλλα λόγια ο Μαθητής δεν έχει να ψάξει να βρει, μόνος του, απολύτως τίποτε.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι, κατά κανόνα (πλην ολίγων εξαιρέσεων) τα παιδιά της πρώτης Λυκείου δεν έχουν την απαιτούμενη «ωριμότητα» (δηλαδή δεν είναι ακόμη έτοιμα) για την παρακολούθηση της εν λόγω Εκπαίδευσης.
Βέβαια υπάρχουν κάποιες σπάνιες εξαιρέσεις παιδιών που από μόνα τους, δηλαδή χωρίς την παραμικρή πίεση εκ των έξω (Γονείς κλπ), εκφράζουν την «λαχτάρα» να αρχίσουν τα σχετικά Μαθήματα από την Α Λυκείου (εντασσόμενα σε τμήμα της Β Λυκείου) ή από το πέρας της Α Λυκείου (εντασσόμενα σε θερινό τμήμα αποφοίτων Β Λυκείου), παρά τις διαβεβαιώσεις μας ότι κάτι τέτοιο δεν είναι καθόλου απαραίτητο. Αυτά τα παιδιά τα δεχόμαστε.
Παρεμπιπτόντως, αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω μπλοκ, στην περίπτωση που ο Μαθητής επιθυμεί να σπουδάσει στο Εξωτερικό, αποτελεί … «διαβατήριο». Δηλαδή αποτελεί μέρος του σχετικού «portfolio» που απαιτούν τα αξιόλογα Πανεπιστήμια του Εξωτερικού για την εγγραφή του μαθητή σε αυτά. Αυτό, διότι δείχνει το υψηλό επίπεδο της κατάρτισης του μαθητή. Είναι πολλές οι περιπτώσεις παιδιών μας που έγιναν, από το πρώτο, κιόλας, έτος… «βοηθοί Καθηγητού»!
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δόθηκε με την απάντηση σε προηγούμενο ερώτημα.
Εδώ, επιπροσθέτως, αναφέρεται ότι έχουμε Εντατικό Τμήμα 12 ωρών εβδομαδιαίως, που αρχίζει από το «Α», στις 15 Δεκεμβρίου κάθε έτους, για τις εξετάσεις του επόμενου έτους. Αυτό δεν σημαίνει ότι, οι μαθητές του, ακούν έστω και μία λέξη λιγότερη από ότι εκείνοι των υπολοίπων τμημάτων. Απλά, η εκπόνηση των απαιτούμενων θεμάτων είναι εξαιρετικά πολύ πιο επίπονη, λόγω του βραχύτερου χρόνου εντός του οποίου, όμως, θα πρέπει να μεταφυτεύεται ο ίδιος, ακριβώς, όγκος γνώσεων και ικανοτήτων.
Ενδείκνυται, απολύτως, μία τέτοια συνάντηση του γονέα του Παιδιού μαζί με εκείνο, για μία υπεύθυνη και πλήρη ενημέρωση σχετικά με τους Στόχους των σχετικών Μαθημάτων, τους τρόπους διεξαγωγής της όλης Εκπαίδευσης, τις απαιτήσεις της, από μέρους των εκπαιδευομένων, κλπ…. Για αυτήν την συνάντηση χρειάζονται 40 με 50 λεπτά της ώρας, εννοείται χωρίς καμία υποχρέωση. Ο χρόνος αυτός απαιτείται διότι της εν λόγω ενημέρωσης, προτάσσεται μία ενδελεχής ενημέρωση που αφορά το Επάγγελμα με το οποίον θα συνδέσει, διά βίου, τη ζωή του το παιδί και που έχει ανάγκη την εν λόγω Εκπαίδευση. Οι στόχοι αυτής της ενημέρωσης είναι τρεις : 1ον. Να γνωρίσει σε βάθος τι είναι αυτό που επέλεξε, 2ον. Να νοιώσει υπερήφανο για αυτό που επέλεξε και 3ον. Να ξεκινήσει με απόλυτη Πίστη ότι θα τα καταφέρει οπωσδήποτε, και όλα αυτά απόλυτα τεκμηριωμένα.